Andreea Balan


Photobucket

Andreea Bǎlan s-a nǎscut pe 23 iunie 1984. Pǎrinţii ei sunt Sǎndel Bǎlan (care a compus şi o parte din piesele trupei Andrè) şi Valeria Bǎlan.

"Am inceput sa cant la 10 ani sub indrumarea tatalui meu care m-a auzit cantand in timp ce repeta cu formatia sa "Asemeni Voua". Urmand sfaturile apropiatilor de a se ocupa de mine muzical, tatal meu mi-a compus cateva melodii reusind astfel sa cant in deschiderea spectacolelor sale. Formatia sa suferind multe schimbari (intr-o perioada cantau in formatie Irina de la ASIA si Bogdan Negroiu de la EL'Negro), am inregistrat si eu cu ei cateva melodii. Cantand la un spectacol in Ploiesti am fost remarcata de Mihai Constantinescu care m-a recomandat realizatoarei emisiunii "BA DA, BA NU", Liana Sandulescu. Am participat astfel la mai multe emisiuni pentru copii: "Feriti-va de Magarus", "Abracadabra", dar si la emisiuni din prime-time, cum ar fi,"Video Magazin".
Tatal meu s-a gandit ca ar fi bine sa am un album si astfel la varsta de 12 ani mi-a compus si produs primul album solo intitulat "AMETITI DE FUM" care a fost orchestrat de Catalin Tircolea cu care am luat si lectii de canto ulterior. Albumul nu a avut casa de discuri dar a fost multiplicat de noi in cateva mii de exemplare si oferit la prieteni. Albumul continea 10 melodii dance si am devenit primul copil cu CD din Romania. A existat atunci o tentativa de a forma un grup cu Simona Nae dar parintii nostri nu s-au inteles."

În 2006, după o scurtă pauză apare videoclipul „Nu ştiu să fiu numai pentru tine” (feat Keo), iar în noiembrie apare al patrulea album solo - Andreea B, cel mai apreciat album al ei.

În 2007, în lunile martie şi aprilie participă la emisiunea Dansez pentru tine. În iunie lansează al doilea videoclip de pe Andreea B, „Prinde-mă, Aprinde-mă!.” În octombrie şi noiembrie participă în Mexic la finala mondială Dancing around the world, unde participă 11 ţări, fiecare cu o pereche reprezentantă, şi iese pe locul #2. Pe parcursul concursului Andreea cântă o melodie intitulată „Baby get up and dance” cu care cucereste inimile mexicanilor si obtine un contract cu EMI Mexic. În ianuarie 2008 piesa va intra pe posturile de radio din Mexic. Pe 3 martie, Andreea a filmat un videoclip pentru piesǎ. Melodia a fost lansatǎ în cadrul show-ului din Mexic şi a fost compusǎ de Yorgos Benardos, Keo şi Cornel Ilie.
Al doilea single, „SuperWoman” a fost lansat pe 9 februarie 2009, fiind precedat de albumul cu acelaşi nume, lansat pe 4 mai.

Blog Widget by LinkWithin